Generel instruktion til vognmænd og chauffører
Køretøj og uniform
Bilen skal være:
- Hvid
- Dekoreret med Jetpak logo efter anvisning
- Bilen må ikke være dekoreret med andet end Jetpak logo, samt andre lovpligtige mærkninger
- Pæn, ren og vedligeholdt
- I ladet skal der efter anvisning være udstyr til at sure godset og til håndtering af de varer der transporteres
PDA/Scanner:
- Der skal tilknyttes en PDA/scanner til hver bil/rute
Påklædning:
Chaufføren/vognmanden skal være ren og præsentabel og skal bære Jetpak uniform:
- Jetpak bukser
- Jetpak T-shirt, sweatshirt, polo eller jakke
- Sikkerhedssko
Bestilling af arbejdstøj skal ske ved disponenten og betales af vognmanden selv.
Retningslinjer – Covid19:
Generelt:
Chauffører må ikke færdes på kontorerne og i kantinen.
I Kolding er det tilladt at sortere fragtbreve i kantinen ind til kl. 08:00. Husk at rydde op efter dig og bruge håndsprit.
Skal du have kontakt til personalet på kontoret, er det tilladt, at gå ind til skranken og ikke længere.
I Glostrup må du gå til døren og ikke længere. Der må kun stå 1 person ved skranken eller ved døren ad gangen.
Alle chauffører bedes undgå nærkontakt med hinanden og samlinger i grupper.
Hvis Jetpaks udstyr anvendes, sprittes dette af umiddelbart efter brug.
Desuden gælder følgende:
- Følg altid kundernes anvisninger
- Bær handsker ved alle leveringer, hvor der er kontakt med andre personer
- Anvend altid mundbind hvor kunderne stiller krav herom
- Følg den af Jetpak anviste hygiejne instruktion
- Meddel Jetpak, hvis du har været i kontakt med en person, der er konstateret smittet med Covid19, eller hvis du har symptomer
- Informer Jetpak hvis du planlægger rejser udenfor Danmark
- Rengør din PDA med sprit dagligt og gerne flere gange
- Har du symptomer eller har du været i kontakt med en smittet, følg da anvisninger fra Sundhedsstyrelsen på www.coronasmitte.dk
Distribution:
Generelt:
Almindelig distribution køres efter anvisning fra Jetpak disponent og i ruter eller zoner.
Mødetid på terminalen i Kolding/Glostrup efter anvisning, hvor alle vognmænd sorterer gods og læsser deres biler. Herefter leveres der på ruterne og afhentes inden man returnerer til depoterne. Ved ankomst til depoterne scannes det afhentede gods “Ankommet til Terminal” og placeres efter anvisning fra disponenterne eller terminalpersonalet.
Korrekt emballering:
Når du henter gods ved en kunde, skal det være forsvarligt pakket ind og tydeligt mærket med modtager. Hvis du er i tvivl så kontakt disponenten.
Scanning og kvittering:
Sendinger skal scannes både ved læsning og ved levering.
Check antal colli ved modtagelse hos Jetpak samt ved aflevering hos kunden .
Der skal kvittering på alt der bliver leveret. Hvis underskriften ikke er læselig, skal modtagers navn tastes ind i PDA’en.
Vognmanden hæfter for varer, der er leveret uden underskrift eller hvor anvisningen ikke er blevet fulgt.
Paller:
Ved levering af gods på europaller skal vognmand/chauffør sørge for at bytte pallen, således Jetpak får en godkendt europalle med retur. Antallet af byttepaller noteres på dagsrapporten.
Dagsrapport/fragtbreve:
Efter endt tur skal der afleveres en fuldt udfyldt dagsrapport med tur nr. og dato. Ved manglende dagsrapport forbeholder Jetpak sig retten til ikke at afregne for pågældende tur.
Fragtbreve fra dagens tur samt forsiden fra evt. afhentninger, lægges sammen med dagsrapporten.
Afvigelser:
Skulle der være afvigelser:
- Manglende varer
- Beskadigede varer
- Ingen hjemme
- Eller andet der ikke går som planlagt
Skal dette meddeles straks til kontoret:
Vest (Jylland/Fyn):
Ole: 7696 7073 eller 2727 3021
Torben: 7696 7062
Jakob: 7696 7041 eller 2727 3015
Øst (Sjælland):
Peter Sandberg: 7696 7054 eller 2727 3054
Haubir: 7696 7056 eller 2727 3056
Jan Clausen: 7696 7052 eller 2727 3052
Eurofins
Til brug for transport af prøver, skal du, før afgang fra terminalen, tage køletasker med 4-6 frosne køleelementer med dig.
Når prøverne er afhentet hos afsender, pakkes de i køletasken. HUSK at kølelementerne skal placeres både i bunden og i toppen af køletasken – evt. 2 i bunden og 4 i toppen.
Håndtering af ordre
Prøveafhentninger sendes til bilerne via PDA’en
Alle ture på PDA skal markeres “Læsset” eller “Leveret terminal”
Hvis der er problemer med at overholde afhentningstidsrummet, skal dette meddeles kontoret straks.
Der må IKKE flyttes prøver fra én køletaske til én anden
Der skal ALTID være en rekvisition med prøverne
VBM med på liniebiler
Miljø jord og materiale prøver skal til VBM Åbybro
De skal være mærket med VBM eller Materialeprøve
De skal sorteres i Kolding
Ved tvivl spørg på terminalen eller på kontor
Afgivelser
Er der afvigelser:
- Ingen prøver
- Prøver ikke klar ved ankomst
- Andet der ikke går som planlagt
skal dette meddeles kontoret straks:
Vest (Jylland/Fyn):
Hanne: 7696 7064
Henrik: 7696 7066 eller 2727 3010
Kasper: 7696 7068 eller 2727 3012
Øst (Sjælland):
Fatih: 7696 7053 eller 2727 3053
Haubir: 7696 7056 eller 2727 3056
Peter Sandberg: 7696 7054 eller 2727 3054
NAT Distribution
Generelt:
Almindelig distribution køres efter anvisninger fra disponent eller terminalpersonalet i ruter eller zoner.
Mødetid på terminal i Kolding/Glostrup efter anvisning, hvor alle vognmænd/chauffører sorterer gods, scanner og læsser deres biler. Herefter leveres der på ruterne.
Korrekt emballering:
Når du læsser godset, skal det være forsvarligt pakket ind og tydeligt mærket med modtager. Hvis du er i tvivl så kontakt disponenten eller terminalpersonalet
Scanning og kvitteringer/fuldmagter:
Natleveringer skal leveres iht. instruktion eller anvisning.
Da der ofte ikke er nogen til stede til at kvittere for Nat leveringerne, er overholdelse af leveringsanvisning samt scanning af alle forsendelser særligt vigtigt.
Hver enkelt colli skal scannes “læsset på bil/boks” og “leveret hos kunden”.
Hvis der ikke er scannet korrekt ved levering, kan Jetpak ikke dokumentere at varerne er leveret og et evt. krav vil blive stillet mod vognmanden.
Paller:
Ved levering af gods på europaller skal vognmanden sørge for at bytte pallen, så Jetpak får en godkendt europalle med retur.
Dagsrapport/fragtbreve:
Efter endt tur skal der afleveres en fuldt udfyldt dagsrapport med tur nr. og dato.
Ved manglende dags rapport forbeholder Jetpak sig retten til ikke at afregne for pågældende tur.
Er der fragtbreve med kvittering fra dagens tur lægges disse sammen med dagsrapporten.
Afvigelser:
Skulle der være afvigelser:
- Manglende varer
- Beskadigede varer
- Tvivl om leveringsstedet
- Eller andet der ikke går som planlagt
Skal dette meddeles straks til terminalen eller kontoret
Vest (Jylland/Fyn):
Johnny: 2727 3027
Jan: 2727 3028
Jakob: 7696 7041 eller 2727 3015
Øst (Sjælland):
Jan Clausen: 7696 7052 eller 2727 3052
Fatih: 7096 7053 eller 2727 3053
Medicin leveringer:
Generelt:
Medicin transporteres altid i temperaturreguleret bil/boks.
Medicinleveringer køres efter anvisning fra disponenten i ruter eller zoner.
Det kræver sidemandsoplæring samt teoretisk undervisning, før du må håndtere og transportere medicin.
Mødetid på terminalen i Kolding/Glostrup efter anvisning, hvor alle vognmænd/chauffører sorterer gods, scanner og læsser deres biler. Herefter leveres der i ruterne.
Temperatur:
Medicinen må først læsses i bil/boks, når denne har opnået den korrekte temperatur.
Temperaturen skal overvåges og overholdes under hele transportforløbet.
Korrekt emballering:
Når du læsser godset, skal det være forsvarligt pakket ind og tydeligt mærket med modtager. Hvis du er i tvivl, så kontakt disponenten eller terminalpersonalet.
Scanning og kvitteringer/fuldmagter:
Der skal være 100% scanning af samtlige colli med medicin.
Det vil sige, at enkelte colli skal scannes “læsset på bil/boks” og “leveret” hos kunden.
Hvis der ikke er scannet korrekt, kan Jetpak ikke dokumentere, at varerne er blevet opbevaret ved korrekt temperatur samt levering.
Paller:
Ved levering af gods på europaller skal vognmanden/chaufføren sørge for at bytte pallen, så Jetpak får en godkendt europalle med retur.
Undgå at levere medicin på paller.
Afvigelser:
Skulle der være afvigelser
- Temperaturafvigelser
- Manglende varer
- Beskadigede varer
- Tvivl om leveringsstedet
- Eller andet der ikke går som planlagt
Skal dette meddeles straks til terminalen eller kontoret
Vest (Jylland/Fyn):
Jakob: 27696 7041 eller 2727 3015
Malene: 7696 7072 eller 2727 3098
Øst (Sjælland):
Peter Sandberg: 7696 7054 eller 2727 3054
Roy Joansen: 7696 7055 eller 2727 3050
Generelt:
Returvarer:
Der må kun tages returvarer med efter anvisning fra disponenten.
Når returvarerne indleveres til Jetpak terminal, skal de scannes “Ankommet til terminal”.
Har du medicin med retur, skal det scannes ind på medicinlageret eller i kølerummet. Kontakt altid terminalpersonalet.
Rygepolitik:
Rygning er KUN tilladt på et af Jetpak anvist sted på ramperne. Der er totalt rygeforbud på terminalen.
Hos kunderne skal du overholde kundens regler for rygning.
Erstatnings regler:
Skulle uheldet være ude og en pakke bliver beskadiget/borte er erstatnings reglerne som følger:
- Meld manko eller beskadigelse på fragtbrevet inden du kører afsted på ruten, hvis du ikke gør det, er det dig der er erstatningspligtig
- Hvis du vælger at levere uden at få kvittering og der ikke er fuldmagt/anvisning på fragtbrevet, er du ligeledes erstatningspligtig ved evt. manko/skade
I trafikken:
Du skal være opmærksom på, at med det nye Jetpak logo er vi blevet meget synlige i trafikken.
I bedes derfor altid køre ordentligt, overholde færdselsreglerne og ikke være til gene eller provokere øvrige trafikanter.
Telefonlister – Kontor
Kolding Kontakt | Telefon nummer | Mobil nummer |
---|---|---|
Steen Møller | 7696 7075 | 2727 3000 |
Claus Juhl | 7696 7065 | 2727 3003 |
Malene Blom | 7696 7072 | 2727 3098 |
Ole Schmidt | 7696 7073 | 2727 3021 |
Jakob Nielsen | 7696 7041 | 2727 3015 |
Henrik Christensen | 7696 7066 | 2727 3010 |
Hanne Christensen | 7696 7064 | 2727 3011 |
Kasper Olsen | 7696 7068 | 2727 3012 |
Torben Lundberg | 7696 7062 | 2727 3026 |
Johnny Hansen | 2727 3027 | |
Jan Lomholt | 2727 3028 | |
Morten Carlsen | 2727 3022 | |
Jonas Uno Jensen (Medical) | 2727 3097 | |
Berit Barros | 7696 7079 | |
Tina Winterberg | 7696 7077 | |
Tinna Arenkiel | 7696 7061 | 2727 3001 |
Glostrup Kontakt | Telefon nummer | Mobil nummer |
---|---|---|
Roy Johansen | 7696 7055 | 2727 3050 |
Fatih Utlu | 7696 7053 | 2727 3053 |
Jan Clausen | 7696 7052 | 2727 3052 |
Peter Sandberg | 7696 7054 | 2727 3054 |
Haubir Ahmed | 7696 7056 | 2727 3056 |
Tobias Sørensen | 7696 7058 | 2727 3058 |
Allan J Petersen | 7696 7057 | 2727 3057 |
Peter Thybo | 4214 1203 | |
Nina Broe | 4214 1202 |